12.12.07

Vánoční trhy na La Défense a trocha sexu

Opět je tu čas klidu v duši a míru na světě, i Sciences PO se nechalo obměkčit a pustilo mě na chvíli z domu ven.
A kam jinam před Vánocemi, než za vánočními dárky. A kam jinam za dárky, než na internet...no ano. Ale také se dá za dárky jít na vánoční trhy. Ty nejslavnější v Paříži jsou pod Grand Arche na La Défense.

Více informací zde a zde.

Trochu mi na trzích chyběly koledy, klidně francouzské. I přesto mě ale příjemně překvapila rozmanitost nabízeného zboží a jeho využitelnost jakožto dárku - nešlo o žádné napodobeniny, trhové podfuky, kýčové šperky a oblečení Dadidas a Nikel.

Jako řádného turistu, a v honbě za "dárky z Paříže" pro rodiče a kamarády mě ale zklamala absence jakéhokoliv zboží s Eiffelovkou a Notre Damem. Zřejmě jsem se dostala konečně tam, kam chodí nejen turisté.


La Défense - tam, kde budu pracovat
La Défense jako taková mi učarovala. Moderní, ale zelená, strohá, ale s uměním. A před každým mrakodrapem hloučky kancelářských krys v sacích podupávaly kolem popelníků. Nádhera. Dovedu si představit, jak mě můj řidič bude vozit v mém BMW z 20 miliónového bytu na Montparnassu do mé kancéláře ředitelky EDF... na to si ale musíme všichni ještě chvíli počkat...

Cesta zpátky mi ale připoměla, že zaměstnanci na La Défense zřejmě nejezdí jenom autem. Vybrat si 18:30 jako čas odjezdu z téhle pařížské kancelářské čtvrti taky může napadnout jenom blondýnu. Každopádně, buď Francouzi začínají pracovat po desáté, nebo to s tou 7. hodinovou pracovní dobou nebude tak horké - resp. kdo chce slušně placenou práci v perspektivní mezinárodní firmě, se asi nemůže 7. hodinami nějak příliš ohánět (To ostatně potvrzuje i majitelka našeho bytečku, jejíž dcera na stáži v bance tráví kolem 10 hodin denně plus soboty.)

Chcete-li si ovšem užít kvalitního, bezplatného (ehm, jedna cesta metrem - 1,5e nemáte-li Navigo) a vcelku bezpečného sexu, linka 1 z La défense je zaručenou volbou. Máte-li navíc slabost pro upravené muže v oblecích mezi 27 a 37 lety, většinou s vysokoškolským vzděláním, brýlemi a kufříkem, pak se z vás pravděpodobně stane pravidelný pasažér.
Kdybych neměla starost o křehký a objemný dárek pro paní Annu, byla by cesta uběhla mnohem...uvolněněji. Příště tedy jedině s volnýma rukama.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Paříž je krásná sama o sobě, ale na advent je to přímo nádhera:) Má to své velké osobité kouzlo:) Byla jsem minulý rok, jedu i tento:) kdyby někdo se zajímal a přemýšlel o Paříží, tak tady jsou zajímavé ceny:) http://www.topsleva.cz/aktuality/adventni-trhy-v-parizi/